Handelsbetingelser 

Personlige oplysninger

Vi indsamler, bruger og beskytter personoplysninger i overensstemmelse med persondataforordningen (GDPR). 

Ophavsret 

Indholdet på denne hjemmeside, herunder produktbilleder, tekst, grafik og anden data, ejes ene og alene af sidens retslige ejer, leverandøren eller producenten. Materialet på siden er beskyttet af ophavsret, intellektuel- og industriel ejendomsret. Brug af ovenstående uden skriftligt samtykke fra sidens retslige ejer, straffes i henhold til gældende lovgivning. 

Vi har ingen ejendomsret over ikoner, fonte, der er stillet til rådighed gratis via open source-kilder. 

Bestilling 

Bestilling af vare på hjemmesiden fungerer ved tilføjelse af den ønskede vare til sidens indkøbskurv. Derfra ledes man videre til bestillingsprocessen, herved indtastning af kundeoplysninger og betalingsoplysninger. Når bestillingen bekræftes af kunden, vil der efterfølgende sendes en automatisk elektronisk kvittering på kundes e-mail. Når en medarbejder har gennemset og godkendt kundens ordre, sendes en ordrebekræftelse til samme e-mailadresse. 

Vi tager intet ansvar for ugyldig e-mailadresse eller for manglende eller forkert oplyst information. 

Priser 

På hjemmesiden tages der forbehold for eventuelle trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Priserne er kun gældende i Danmark, Eksl. Grønland og Færøerne.

Betalingsmetoder 

Ved køb på hjemmesiden modtages følgende betalingsmetoder: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard. Alle offentlige virksomheder med EAN-nummer kan bestille og betale via det offentlige digitale netværk. Hertil skal der blot oplyses t korrekt EAN-nummer, samt evt. bruger-ID og indkøbsordrenummer under betalingsprocessen. Faktura udsendes særskilt til institutionen via det offentlige net. Afvises faktura på grund af fejlagtige eller manglende oplysninger, pålægges et behandlingsgebyr på DKK300 eks. Moms pr rettelse og/eller gensendelse af fakturaen. 

Levering

Omkostninger ved fragt oplyses før den endelige bestilling. Varer der ved bestillingstidspunkt er på lager vil blive afsendt samme eller inden for senest 1-2 hverdage. Er varen ikke på lager, påregnes der en forlænget leveringstid. Ved afsendelse af varerne udsendes en leveringsbekræftelse via E-mail, samt faktura. 

Vær opmærksom på at uanset om der er valgt et specifikt udleveringssted, eller det blot forventes, at der leveres til nærmeste udleveringssted, så forbeholder speditøren sig ret til at levere til et andet udleveringssted i tilfælde af manglende kapacitet på udleveringsstedet, eller andre faktorer udenfor speditørens kontrol ved levering.

Forsinkelse og bortkomne forsendelser

Ved bortkomne forsendelser som følge af fejl fra speditørens side af, yder vi erstatning i for af en ny forsendelse, identisk til den bestilte vare, dette med samme leveringsmetode som ved første ordre. Dette vil dog først ske ved erkendelse af speditøren, at forsendelse er bortkommet.

Ved forsinkede forsendelser som følge af en fejl fra den pågældende speditørs side af, varetager vi kommunikationen med speditør, med mindre andet aftales. Der kan opstå forlænget leveringstid, indtil den forsinkede pakke er lokaliseret. 

Salg til udlandet

Vi vil gerne kontaktes, hvis en sådan forespørgsel måtte blive noget man ønsker. 

Markedsføring

Medmindre kunden aktivt under bestillingsprocessen har tilmeldt sig nyhedsbrev og anden markedsføring, udsender vi ikke materiale til den oplyste mailadresse. 

Vi udsender aldrig spam eller irrelevante tilbud til kunden.  

Ombytning 

Vi gør det nemt at ombytte de varer du har købt hos os. Du skal blot sende en e-mail og du vil blive tilsendt et link til oprettelse af returlabel. 

Så snart varen er kommet retur og vi har kontrolleret at den er som da den blev sendt afsted, i original emballage og kasse, tilbagebetales det fulde beløbsom blev trukket ved bestilling. Bemærk der tilbydes ikke returret ved produkter hvor plomberingen er brudt. Ombytning sker også kun efter aftale herom.

Reklamationsret 

Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter (Ikke garanti – bemærk her at der kan vær en udvidet garanti fra producentens side) 

Alle reklamationer skal sendes på -email. Reklamationer modtagets ikke telefonisk. Der kræves billedeligt bevis for fejlen, dette skal vedhæftes på e-mail.

Reklamationsretten dækker ikke forbrugsvarer, som forventes at opleve slid ved korrekt brug af varen. 

For hurtig ekspidition bedes følgende sendes til vores e-mailadresse: 

  • Ordre-nummer 
  • Billeder og/eller video af fejl
  • Fyldestgørende fejlbeskrivelse

Der skal reklameres inden for 2 dage efter modtagelse af varen. Hvis varen bliver beskadiget under transporten, skal kunden reklamere med det samme, ellers vil garantien jf. købeloven, frafalde. 

Ved reklamation undersøges varen af os. Kan defekten påvises tilbydes der reparation eller ombytning. Den reparerede eller ombyttede vare returneres til kunde uden yderligere omkostninger for kunden. 

Kan der ikke konstateres en regulær fejl/defekt på produktet vil det blive returneret mod et servicegebyr på ___ DKK inkl moms til dækning af udgifter ved sagens behandling samt fragtomkostninger.